Home Onze school Beweegpauze

Beweegpauze

Sinds het schooljaar 2021-2022 werken wij met de beweegpauze. Het doel van deze beweegpauze is om leerlingen op een aantrekkelijke manier en structureel meer te laten bewegen.

Op alle schooldagen (behalve de woensdag) eten de kinderen samen hun lunch. Daarna zijn de leerlingen in circuitvorm verdeeld over 8 verschillende plekken in en rond de school. Op iedere plek staat een vrijwilliger of een pedagogisch medewerker klaar met een leuke en sportieve activiteit. In principe is er steeds een half uur een gezamenlijke sportieve activiteit en in het laatste deel van de pauze is er ruimte voor vrij spel.

We willen op deze manier bijdragen aan het plezier van bewegen en natuurlijk aan de vele voordelen die meer bewegen heeft op tal van gebieden (conditie, samenwerken, sociale interactie, concentratie, coördinatie, welbevinden, enz.). Met een simpele rekensom zie je dat de tijd die onze leerlingen nu actief bewegen (zoals tijdens de gymlessen) meer dan verdubbeld!

Talent

Samenwerken